Niin erilaiset

En taas tiedä mistä ajatus tähän kirjoitukseen tuli,mutta kirjoittelen tällä kertaa parisuhteesta.
Pitääkö kumppanin olla samanlainen kuin sinä itse,vai sopiiko vastakohdat toisilleen paremmin?

Me ollaan oman miehen kanssa todella monessa asiassa täysin erilaisia. Mies on arkirealisti ja mä olen haaveilija ja taivaanrannan maalari. Miehellä pysyy jalat tiukasti maassa,kun mä taas kuljen välillä pää pilvissä. Se pitää mun haaveilun aisoissa.
Se sanoo asiansa välillä lähes töksäyttäen,kun mä taas yritän pehmittää kertomaani asiaa välillä liiaksikin. Mies on mielipiteissään välillä melko ehdoton,mä katson asioita usein paljon avoimemmin ja saatan vaihtaakin sitä lennosta.

Mies on äärettömän fiksu ja lahjakas esimerkiksi matemaattisessa aineissa,mä olen niissä aivan surkea. Mä olen aina koulussa loistanut kielissä ja äidinkielessä,jotka on miehelle vaikeampia aineita.

Me ollaan monissa asioissa eri mieltä.Me tykätään erilaisesta musiikista, monesta ruuasta ja harrastuksista. Me ei tehdä asioita aina yhdessä,ollaan yksilöitä vaikka pari ollaankin. Tunnen pariskuntia jotka tekee aivan kaiken yhdessä,töistä kaupassa käymiseen. Me ei pystyttäisi siihen.

Jos mun mies olisi koirarotu,se olisi jonkinlainen terrieri. Kovapäinen koulutettava ja pelottavan fiksu,lauman ehdoton alfa. Mä olisin luultavasti labradorinnoutaja,kiltti ja sopeutuvainen laumaansa,kaikkien kaveri. Riemuidiootti ja hiukan varautuneempi.

Mies on horoskoopiltaan oinas,mä oon kaksonen. Luonne horoskooppeja on joskus pelottavaa lukea,koska ne pitää paikkansa monessa kohtaa.😀

Jos me oltaisiin samanlaisia persoonia,tämä ei toimisi ollenkaan. Uskon,että koko suhde olisi jäänyt hyvinkin lyhyeksi. Mies on kovempi,mä pehmeämpi. Me tarvitaan toisiamme,opettamaan toiselle ja myös lapsille sitä kovuutta ja pehmeyttä. Kaksi kovaa tai kaksi pehmeää ei aina ole hyvä yhdessä.

Me ollaan kasvettu yhdessä aikuisiksi ja opetettu toisillemme älyttömän paljon. Mä oon opettanut miehelle pehmeyttä,ei kaikki ole aina mustavalkoista. Mies on opettanut mulle,että joskus on pakko osata pysyä kovana ja pitää puoliaan,pelkällä kiltteydellä ei selviä.Meillä tämä erilaisuus toimii hyvin,me ollaan hyvä ja tehokas tiimi.

"Niin erilaiset yhdessä ollaan, mut mun elämässä riittää kun oot tässä. Katsoo kai toiset ristiin ja nollaan, se ei haittaa yhtään tuli sulattaa jään Niin erilaiset yhdessä ollaan."

- Robin/Erilaiset


Kommentit