Mainostamus maximus

Mä oon lueskellut paljon erilaisia vinkkejä,millainen on hyvä bloggaaja ja kuinka lukijoita olisi hyvä houkutella omaan blogiinsa. Niitä vinkkejä on hyvä lukea,jos ei halua että kirjoituksia lukee ainoastaan omat kaverit ja sukulaiset.

Hell no,mä en ainakaan halua. En tiedä miksi,tuntuisi jotenkin vaivaannuttavalta. Niinku ne lukisi salaa mun päiväkirjaa,vaikka kaikki läheisimmät tietää kyllä mun elämästä kaiken,mistä täälläkin kirjoittelen.

Mainosta,mainosta,mainosta! Tee blogille joka ikiseen somekanavaan oma tili ja jaa linkkejä niihin niin per#eleesti joka puolelle. Ihan sama,vaikka linkität blogisi myös paikkoihin,jotka ei ole lähelläkään omaa aihealuettasi mistä blogia kirjoitat. Mä voisin esimerkiksi mainostaa jossain moottoripyöräilijöiden tai kuviokelluntaa harrastavien foorumeilla. Rahaakin voi laittaa mainostamiseen,sitten se tunkee esim.Facebookissa mainoksena isolle määrälle ihmisiä. Ei huono tapa ollenkaan,vaikka mua yleensä mainokset kyllä enemmän ärsyttää,kuin herättää kiinnostusta.
Laita blogiin kauniita kuvia (ihanaa,mäkin voin laittaa ilmaisia kuvia jotka on nättejä,koska en ehdi kuvata jokaiseen postaukseen sopivaa kuvaa.)  Kuvat on blogeissa tosi oleellinen juttu,ne miellyttää silmää.

Lisää niitä kauniita kuvia joka väliin kirjoitusta. Älä kirjoita liian lyhyesti,mutta ei myöskään liian pitkiä kirjoituksia. Lukijan silmät väsyy. Mitä ihmettä? Nykypäivänä ihmiset tuijottaa suurimman osan päivästä jonkin laitteen näyttöä,eiköhän ne kestä hiukan lukemistakin. Mutta niin, minkähän pituisia kirjoituksia olisi hyvä kirjoittaa,ettei liikaa rasitu? Jossain oli oikein sanamääräkin mainittu,mutta en enää muista.

Ja hyvän blogitekstin tekemiseen voi mennä aikaa useita tunteja. Miten se on mahdollista edes? Okei,joku joka työkseen tätä tekee,saattaa joutua siihen aikaakin kuluttamaan paljon enemmän kuin me harrastelijat.
Mä saan yleensä vain jonkun idean,josta äkkiä naputan kännykällä kirjoituksen. Meidän läppäri tuntuu olevan aina varattu,idea ehtii mennä hukkaan jos koneelle pääsyä odotan. Oon kännykkäbloggaaja. Enkä kyllä kauheasti etukäteen mietiskele kirjotusta,go with the flow ja silleen.

No mäkin nyt sitten oon tehnyt tilin esim. twitteriin. Oon kyllä sen verran vanha kääkkä,etten vielä osaa sitä hyvin käyttää.

Tein myös facebookkiin omat sivut,yritän olla jakamatta blogiani joka ikiseen ryhmään mihin kuulun. Facebook on hyvä,sitä mä osaan käyttää. 

----> Nyt sitten kaikki seuraamaan,jakamaan ja kertomaan ystävien kissoillekkin tuosta mun fb-sivusta!! <----

 https://www.facebook.com/unensieppaajat/

P.s Ärsyttääkö sua blogien mainostaminen somessa?Milloin se menee överiksi?

Kommentit

  1. Totta on että monet blogit voisivat tehdä mainostamisen paremmin mutta toisaalta hyvin tehtynä se toimii. Itse teemme omaan blogiin videoita ja sellaisia juttuja että saa sitten itse lukija päättää haluaako sen katsoa vai ei.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Jätäthän kommenttia Unensieppaajille,kiitos!